Mažoji bendrija (MB) – palyginti, nauja verslo veiklos forma, kuri skatina pradėti nuosavą verslą lengviau ir paprasčiau. Tai įmonė, kurios visi nariai yra fiziniai asmenys, jų skaičius ribojamas iki 10. Su MB nariais nėra sudaromos darbo sutartys, todėl jų gautoms pajamoms taikomos kitokios apmokestinimo taisyklės nei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis. Pagal darbo sutartis MB dirbti gali kiti fiziniai asmenys, kurie nėra MB nariai.
Tačiau, nepaisant visų MB lengvatų ir supaprastinimų, buhalterinės apskaitos tvarkymas šiai verslo formai vis tiek reikalingas. MB buhalterinę apskaitą tvarkyti gali pagal darbo sutartį MB dirbantis buhalteris, vienas iš MB narių arba buhalterinės apskaitos tvarkymo paslaugas teikianti įmonė arba savarankiškai dirbantis asmuo. Taigi, kurį pasirinkti?
Pagal darbo sutartį dirbantis buhalteris yra aktyviai įsijungęs į MB veiklą, tačiau dažniausiai, ypač veiklos pradžioje, MB neturi tiek darbo, kad jai vertėtų išlaikyti nuolat dirbantį buhalterį mažiausiai pusei etato. Todėl dažniausiai MB buhalterinę apskaitą tvarko samdoma įmonė arba savarankiškai dirbantis asmuo arba tai daryti apsiima vienas iš MB narių.
Tvarkyti įmonės buhalteriją MB nariau gali būti sudėtinga, ypač, jei su buhalterija jis niekada anksčiau neturėjo nieko bendro. Tada tenka daug mokytis, domėtis, skaityti. Pasirinkus šį metodą, galima sutaupyti, tačiau žymiai išauga rizika privelti klaidų ir dėl tų klaidų stipriai nukentėti. Pavyzdžiui, jei MB buhalterinę apskaitą tvarko iš šalies samdoma įmonė arba savarankiškai dirbantis asmuo, atsiradus klaidai, nuostoliai yra padengiami draudimo, nes įmonės ir savarankiškai dirbantys asmenys yra draudžiami civilinės atsakomybės draudimu.
Taigi, jei stovite kryžkelėje ir nežinote, kam patikėti savo MB buhalterinės apskaitos tvarkymą, susipažinkite su visomis galimybėmis ir jų privalumais bei trūkumais.
Parašykite komentarą