Šiuolaikinių automobilių gedimus identifikuoti daugeliu atvejų yra žymiai paprasčiau. Tai padeda padaryti novatoriškos technologijos, kuomet apie tam tikrus gedimus ar nukrypimus nuo normos mums praneša paties automobilio prietaisų skydelis.
Deja, nors ir kaip yra pažengusios šiuolaikinės technologijos, ne visais atvejais ir ne visus gedimus automobilis identifikuoja. Skydelyje paprastai pamatysime kritines klaidas bei gedimus, tačiau kai kurie gedimai nors ir nėra tokie drastiški, tačiau taip pat svarbūs.
Vienas iš tokių gedimų, kuriuos konkrečiai ne visuomet galima identifikuoti – tai važiuoklės gedimai. Čia gedimai gali būti įvairūs ir skirtingo tipo, todėl tikrai ne apie visus galime sulaukti pranešimo automobilio prietaisų skydelyje. Dažniau apie tai praneša tam tikri garsai, girdimas bildėjimas važiavimo metu. Ir šis bildėjimas gali atsirasti dėl skirtingų priežasčių, todėl aptarsime keletą dažniausiai pasitaikančių važiuoklės gedimų.
1. Automobilio pakabos ir jos komponentų gedimas. Tai gali būti įvairios jungtys (šarnyrai), pakabos įvorės, kitaip dar vadinamos „sailentblokais“. Nuo šių komponentų priklauso automobilio stabilumas kelyje, jo kontrolė.
2. Automobilio amortizatoriai. Šį gedimą tikriausiai pajusti yra nesudėtinga bet kuriam bent kiek patyrusiam vairuotojui. Ypatingai tokie gedimai išryškėja važiuojant nelygia kelio danga, duobėtu keliu.
3. Ratų guoliai, stabdžių diskai ir trinkelės („kaladėlės“) – tai taip pat važiuoklės komponentams priklausantys gedimai, kurie pasireiškia ratų ūžesiu, cypimu važiuojant arba stabdant.
Kad ir koks gedimas tai būtų, visi jie yra svarbūs tiek saugumui kelyje, tiek pačiam automobiliui. Ilgesnį laiką ignoruojant bet kurį iš šių gedimų, vėliau tai gali gerokai padidinti remonto išlaidas. Jau nekalbant apie važiavimo komfortą, dėl to paprastai atsiranda kitų detalių gedimai. Pavyzdžiui, laiku nepakeičiant automobilių amortizatorių, kenčia ir pats automobilis.
Parašykite komentarą