Vienas iš svarbiausių efektyviai ir pelningai dirbančios organizacijos pagrindų yra organizacijos valdymo struktūra. Organizacinė valdymo struktūra yra formalus darbo vaidmenų ir administravimo mechanizmų išdėstymas, kuriuo siekiama integruoti ir valdyti darbo procesus.
Yra daug įmonių, kuriose visi darbuotojai yra atsakingi už viską, kuriose nėra aiškaus darbų ir atsakomybių pasiskirstymo, nėra įmonės struktūros ir pavaldumo ribų nustatymo. Tačiau tokiose įmonėse dažniausiai yra chaosas ir daug neužbaigtų veiklų, nes nei vienas darbuotojas neturi visiškos atsakomybės už vieną arba kitą darbą, kad jis būtų atliktas kokybiškai ir laiku. O kai taip yra, įmonė pradeda buksuosi, procesai nevyksta taip efektyviai, kaip turėtų vykti, o kaltų dėl to nėra.
Verslo konsultantai teigia, kad įmonėje privalo būti aiškios pavaldumo ribos, darbų ir atsakomybių pasiskirstymas ir visiems suprantama organizacijos struktūra. Tada kiekvienas darbuotojas žino, ką jis turi padaryti, kada tai turi būti atlikta ir, kokia atsakomybė gresia, jei tai nebus pabaigta iki termino pabaigos. Tai, be abejonės, kelia darbuotojų atsakomybę ir motyvaciją, o taip pat ir našumą.
Įmonės struktūros tipas yra individualus kiekvienai įmonei ir priklauso dažniausiai nuo organizacijos dydžio, padalinių, skyrių skaičiaus, veiklos srities ir kitų aspektų. Taip pat svarbu įmonės tikslai ir strategija. Yra išskiriamos dvi darbų pasiskirstymo kategorijos – vertikali ir horizontali, o jos dar skirstomos į daugiau įmonės struktūros tipų. Tačiau kiekviena įmonė renkasi individualų ir tik jai pritaikytą tipą, kas leidžia pasiekti aukščiausius įmonės rezultatus.
Taigi įmonėje yra būtina išlaikyti kompetencijų, atsakomybių ir pareigų pasiskirstymo struktūrą, nes tik tada gali būti užtikrintas efektyviausias įmonės valdymas, nes visi darbuotojai žino, ką ir kada turi atlikti ir, kas bus, jei darbas nebus atliktas laiku.
Parašykite komentarą